stanje današnjeg (horor) filma

(opšte teme vezane za 7. umetnost)

Moderator: Dybuk

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 5:25 pm

O ovome se često raspravlja, ja bih se - po običaju - koncentrisala na horor produkciju zadnjih godina, ali ostavljam mogućnost ostalima da govore i o filmu uopšte, ako žele. Ili o žanru koji vam je najbliži.

Sve češće hvatam sebe da nemam strpljenja za starije filmove, žanrovske posebno, niskobudžetne posebno :D

Pogledala sam ponešto iz te selekcije (80te) tokom ovog meseca i bilo je, pa, gotovo bolno.
'Ne prave ih kao nekad', damn right. Pitam se jesu li ljudi tako govorili i za filmove koji se danas smatraju klasicima u vreme kad su se pojavljivali.

Dakle, što se mene tiče, na strani sam modernog filma i uvek ću radije pogledati nešto novo, a prosečno, nego starije koje spada u tu kategoriju. Vi?
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Mhejl
Posts: 80
Joined: Tue Jan 15, 2019 9:21 am

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Mhejl » Thu Jan 17, 2019 6:59 pm

Ja kad pogledam većina omiljenih horora mi je iz sedamdesetih (Teksaški masakr, Stanar, Suspirija), ali to ne znači da su tada generalno snimani bolji filmovi, već da su se isfiltrirali oni najbolji, tako da sam, evo, gledao ove najbolje, a nisam 100-200 osrednjih i još par stotina očajnih.

Međutim, jedna stvar koja bi možda stajala jeste da je tadašnji zeitgeist bio drugačiji, više se išlo na društvenu kritiku, bolji je bio spoj ovakvih poruka sa horor-estetikom, a danas živimo u jednom duboko sluđenom društvu koje nema ni taj dio iskrenosti da preispita svoje strahove, već je horor roba koja se valja - daj da se preplašim na sat vremena od duhova koji iskaču iz tva, bunara, redneck kanibala, itd.
(može se reći da isto važi i za SF. koji film ovog žanra danas ima snagu kritike npr soylent greena ili planete majmuna?)

E recimo, danas većina horora NEMA taj duh neke zrele kritike, već pokušava na silu da provuče društveno relevante teme, da bi bio aktuelan. Pa onda završimo tako što film mlati neke sažvakane priče o genderima, manjinama, itd., itd., na tako didaktičan način koga se ne bi postidio ni soc-realizam. Suprotan primjer u novijim filmovima koji mi na prvu pada na pamet jeste Verhevenov film ELLE koji rastura modernu francusku, ali dobro, šta drugo sem takvo kvalitetnog dijela očekivati od čovjeka koji je snimio starship trooperse.

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 8:50 pm

Mhejl wrote: Verhevenov film ELLE koji rastura modernu francusku, ali dobro, šta drugo sem takvo kvalitetnog dijela očekivati od čovjeka koji je snimio starship trooperse.
:mrgreen: starship troopers

Istina je da živimo u dosta drugačijem vremenu, ali što se horora tiče, ne mogu reći da sam zapazila kačenje za neki bandwagon modernih tekovina, jedino što imamo više female-oriented filmova, ili filmova sa jakim ženskim likovima.
Imali smo i Get Out kao komentar o rasizmu, ali horor je i dalje pošteđen politike, bar u većoj meri nego ostali žanrovi.

Mislim da ni onda (pre 30-40 godina) kao ni sad nije bilo previše reditelja koji su u okviru žanra slali subverzivne poruke. Možda nisam u pravu.
Mada, ko želi, može naći tako nešto gotovo svuda.
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Mhejl
Posts: 80
Joined: Tue Jan 15, 2019 9:21 am

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Mhejl » Thu Jan 17, 2019 9:35 pm

Starship Troopers su genijalna satira, jedino mi je žao što nisam čitao Hajnlajnov roman pa da mi to Verhoveno prozivanje militarizma i fašizma bude još slađe. Taj niz njegovih SF filmova - Troopersi, Robocop, Totall Recall - je nešto za gledati i uživati.

E, Get Out je meni bio preglup kao metafora o rasizmu, ali dobro, razlikuju se ukusi. A ne kažem da su svi horori ispolitizovani - ali oni koji pretendiraju da budu "pametni", skoče na bandwagon moderne političke korektnosti.

Ne kažem sad da horor MORA da bude subverzivan u tom smislu, ali oni najbolji dotiču bolne tačke i sukobe u nama i društvu, zato i zarobe maštu publike.

User avatar
Sector
Posts: 859
Joined: Sun Mar 18, 2018 10:39 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Sector » Thu Jan 17, 2019 9:39 pm

Takodje moj glas ide za novije filmove. Lakse se odlucim za neki novi pa makar bio prosjek, nego za film iz 60-tih recimo.

Meni kod tih bas starih horora smeta sto su tehnoloski logicno na niskom nivou. Najvise me odbijaju lose maske i neubjedljiva krv.

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 9:54 pm

Sector wrote: Najvise me odbijaju lose maske i neubjedljiva krv.
Pristalica CGI-ja? :mrgreen: Šalim se, generalno to bude najčešća zamerka novim filmovima, pa kad neki ima praktične efekte digne se dževa ko da je u pitanju second coming :D

i meni to smeta, kao i opšta zastarelost, vidi se pečat vremena i tadašnja moda npr. Ali ok, ovde ipak ne govorimo o remek-delima žanra koja bi po definiciji trebalo da odolevaju zubu vremena...
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Josef K.
Posts: 194
Joined: Mon Dec 11, 2017 11:07 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Josef K. » Thu Jan 17, 2019 10:14 pm

Dybuk wrote: Dakle, što se mene tiče, na strani sam modernog filma i uvek ću radije pogledati nešto novo, a prosečno, nego starije koje spada u tu kategoriju. Vi?
Ja potpuno suprotno, ali baš. Radije ću dat šansu recimo nekom neizvikanom starijem noiru, ratnom, o vesternu da i ne govorim nego nečem novom pa i hvaljenom, veće su šanse da ću iskopat biser u starijoj produkciji a i dosta su bili angažovaniji filmovi ranije.

Ne govorim o hororima nego uopšte; ježim se kad društvu preporučim neki film iz sedamdesetih i dobijem povratni komentar ''a ne mogu ti ja to, daj mi kakvi noviji'', u sebi mislim jebi se tamo :d

Za Get Out i ja kažem da je glup i prepreprecijenjen, Oskari nisu mjerilo ali ono nominovati za bilo što je sramota i obično podilaženje crnačkoj populaciji.

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 10:20 pm

Pa ok Get Out je bio primer angažovanog filma, mada sam mu ja očito naklonjenija nego vi :mrgreen:

Hmm to si donekle rekao i na sličnoj temi o starim filmovima i poštujem al opet mi je jasna povratna reakcija koju pominješ. Ja nemam generacijski izgovor, pa ipak mislim da me živost/životnost modernog filma i tehnologija koju je pomenuo Sector opredeljuju u ovom slučaju.
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Sector
Posts: 859
Joined: Sun Mar 18, 2018 10:39 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Sector » Thu Jan 17, 2019 10:20 pm

Jbg meni je Get Out bio OK film.

Za ostale filmove mogu da se slozim, pogotovo ako pricamo o Vesternu, stari i ovi novi ne mogu ni da se porede. Ali konkretno o hororima, nisam fan onih bas starih i ono sto mene iznervira kad naletim na neku listu najboljih horora ikada, 99% budu praistorijski filmovi. Pa jbm li ga, zar nema bas nista novo da valja.

Inace mi je The Thing ako ne najbolji onda u top3 horor filma ikada, ali je on meni nekako ispred svog vremena. :D

User avatar
Mhejl
Posts: 80
Joined: Tue Jan 15, 2019 9:21 am

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Mhejl » Thu Jan 17, 2019 10:24 pm

Ako je napredak da u modernim filmovima možemo da hiper-detaljno prikažemo kako klovn testeriše ljude napola (imamo onaj ilustrovani rivju na gulovom blogu), neka hvala.

Uostalom, eno rimejk Thing (iz 2011 ja mislim), koji ima kompjuterske i realno donekle ubjedljivije efekte, pa je opet govno najobičnije u odnosu na original.

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 10:29 pm

Thing rimejk jeste sranje, ali govorimo o The madafakin Thing ne nekom od Petaka 13- tih :mrgreen:
Generalno sam striktno protiv rimejkova.
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Josef K.
Posts: 194
Joined: Mon Dec 11, 2017 11:07 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Josef K. » Thu Jan 17, 2019 10:33 pm

Mhejl wrote: Uostalom, eno rimejk Thing (iz 2011 ja mislim), koji ima kompjuterske i realno donekle ubjedljivije efekte, pa je opet govno najobičnije u odnosu na original
Ovo. The Wicker man tek da ne pominjemo.

Tehnologija i efekti su stvari na koje mogu da zažmurim dokle god film ima snagu priče.
Generalno sam striktno protiv rimejkova.
Isto. Takođe, imam druga koji nije živ htio pogledat Oldboy jer korejci dok je trčeći gledao rimejk.

User avatar
Mhejl
Posts: 80
Joined: Tue Jan 15, 2019 9:21 am

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Mhejl » Thu Jan 17, 2019 10:36 pm

Kejdžov Wicker man je ipak beskrajni meme generator, makar je plodan u tom smislu. not the bees :D

e da, ja rimejke japansko-korejsko-kineskih iz principa neću da gledam, nije the ring nego ringu :P

User avatar
Sector
Posts: 859
Joined: Sun Mar 18, 2018 10:39 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Sector » Thu Jan 17, 2019 10:37 pm

Jbg, nije bas da sam rekao da bih radije pogledao neki rimejk krs iz 2019-te nego masterpic od prije 30 godina. Normalno da bih prije pogledao po peti put original Ben Hur nego moderni rimejk.

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Thu Jan 17, 2019 10:52 pm

Neka ostane upisano da mislim kako je Wicker Man (original) precenjen :twisted: :P nisam gledala rimejk.
ALI, slažem se sa Sectorom. Baš tako kako je napisao. Original >>>> rimejk






osim u slučaju Ringua :lol: gde mi je rimejk bolje pasao.

za Koreju sam spremna dizginem :violence-blades:
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Fri Jan 18, 2019 3:02 pm

Ok, Mhejl je već naveo neke manjkavosti mejnstrim horora, ali šta je sa 'indi' filmom u koga se kuneemo poslednjih godina?

Ljudi često navode da ne vole holivudske filmove preopterećene džam skerovima i opštom neoriginalnošću ali indi je cenjen. Obično ćete i kod najljućih kritičara i nostalgičara naići na to odobravanje nezavisnog horora, jer zanimljivije i zrele teme, praktični efekti, neopterećenost boksofis uspehom.
Što se mene tiče, nisam voljna da bezrezervno hvalim ili kudim bilo šta, dok ne vidim.

Rimejk smo već pomenuli, ove godine nas očekuje nekoliko njih. Ljuta rana horor zajednice :mrgreen:

Još jedan stub modernog horora - evropski film - nekako se urušava posle procvata polovinom (i tokom) prošle decenije. Sad tek sporadično bivamo počašćeni nekim francuskim ili španskim filmom, npr. Skandinavska pala braća se ne pojavljuju na horor horizontu itd.
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Mhejl
Posts: 80
Joined: Tue Jan 15, 2019 9:21 am

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Mhejl » Fri Jan 18, 2019 4:29 pm

daj neke preporuke za te indie horore pa ću dam sud :D ti filmovi lako promaknu, jer su ispod radara.

da da, zaista ima nekog umora u evropskom hororu, čak je i francuski novi talas ekstremnosti ili kako se već sad zovu zamro. još nisam odgledao ni novi ghostland od ložijea, ne privlači me naročito. Ni japanski horor, koliko ga pratim, nije nešto vitalniji, samo korejci svako par godina izbace neki grand-guignol-skoro-pa-horor triler (tipa Chasera i I Saw the Devil). Baš sam skoro reprizirao i nahvaljeni The Wailing, vrlo efikasan u stvaranju strave, ali namjerno mistifikuje i skriva stvari od gledaoca u tolikoj mjeri da sam bukvalno bio ljut posle gledanja filma. :twisted:

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Fri Jan 18, 2019 4:38 pm

Mhejl wrote: daj neke preporuke za te indie horore pa ću dam sud ti filmovi lako promaknu, jer su ispod radara.
Endless :mrgreen:
Starry Eyes, Southbound, taj fazon (nisu mi favoriti, samo dajem primere)
Mhejl wrote: još nisam odgledao ni novi ghostland od ložijea, ne privlači me naročito.
A, zapravo nije loš. Ne očekivati Martyrs i biće ok. Zapravo, film kao da je kombinacija senzibiliteta i tema Ložije-Bustijo-Mori. Ja sam se zabavila jer pre svega ima intenzitet i silinu koja fali većini današnjih filmova - od milja nazvanih drama/horor :D

Kako ti se dopao francuski RAW?
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Sun Jan 20, 2019 11:48 am

Da se odmaknem od horora na tren, stanje gangsterskog filma danas:

https://www.b92.net/kultura/vesti.php?n ... id=1493049
I live in the weak and the wounded, Doc

User avatar
Dybuk
Posts: 11858
Joined: Thu Jul 27, 2017 12:18 pm

stanje današnjeg (horor) filma

Post by Dybuk » Mon Jan 21, 2019 11:26 am

Penzioneri u kriminalnom miljeu: The Old Man and the Gun (R.Redford & co), King of Thieves (Michael Caine) i The Mule (Clint Eastwood)

nazire se tema :think:
I live in the weak and the wounded, Doc

Post Reply