I ne-horore prave, zar ne?
Moderator: Al'Eksandar
I ne-horore prave, zar ne?
Le journal d'une femme de chambre (1964)
https://www.imdb.com/title/tt0058249/
Sjajan film Bunjuela o lepoj kućnoj pomoćnici koja dolazi uz Pariza u selo. Kada se desi ubistvo devojčice odluči da se umeša. Žana Moro je prelepa, nešto kao preteča Monike Belući samo bolja glumica.
El ángel exterminador (1962)
https://www.imdb.com/title/tt0056732/
Bunjuelova misterija o aristokratiji koja nakon večere nije u stanju da napusti kuću.
Nazarín
https://www.imdb.com/title/tt0056732/
Skromni sveštenik pokušava da izvrši svoju dužnost u ekstremno siromašnom i moralno raspalom Meksiku
Belle de jour (1967)
https://www.imdb.com/title/tt0061395/
Supruzi hirurga je dosadno pa odlučuje da se zaposli u javnoj kući. Katrin Denev je u isto vreme lepa i u njoj ima nečeg odbojnog.
https://www.imdb.com/title/tt0058249/
Sjajan film Bunjuela o lepoj kućnoj pomoćnici koja dolazi uz Pariza u selo. Kada se desi ubistvo devojčice odluči da se umeša. Žana Moro je prelepa, nešto kao preteča Monike Belući samo bolja glumica.
El ángel exterminador (1962)
https://www.imdb.com/title/tt0056732/
Bunjuelova misterija o aristokratiji koja nakon večere nije u stanju da napusti kuću.
Nazarín
https://www.imdb.com/title/tt0056732/
Skromni sveštenik pokušava da izvrši svoju dužnost u ekstremno siromašnom i moralno raspalom Meksiku
Belle de jour (1967)
https://www.imdb.com/title/tt0061395/
Supruzi hirurga je dosadno pa odlučuje da se zaposli u javnoj kući. Katrin Denev je u isto vreme lepa i u njoj ima nečeg odbojnog.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Ja sam ae tocno prije 15 20 godina lozio na bunuela
Kasnije sam kupio i taschen skupu knjigu o njemu na engleskom prodo je neki dan
Mislim da sam sve njegove pogledao...nema tu promasaja
Kasnije sam kupio i taschen skupu knjigu o njemu na engleskom prodo je neki dan
Mislim da sam sve njegove pogledao...nema tu promasaja
I ne-horore prave, zar ne?
Viridiana od Bunjuela obavezno. Odličan niz Trumane!
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Hvala, gledao u Kinoteci.
Pogledaću ovaj tvoj včr, skinuću ga s neta.
Bunjuel je jedan od najvećih evropskih reditelja ikad, pretpostavljam. Liga Tarkovskog, Felinija, Godara...
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
I meni se svideo Devil All the Time, južnjački crnjak o štetnosti religije i sudbini, lošim ljudima i slatkoj osveti.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Odgledao Viridianu. Očekivao sam malo više jer si mi ga ti preporučila iako nije loš film. Dadoh mu sedmicu jer mi se naprosto više sviđaju neki drugi ( onaj s francuskom sobaricom je za sada favorit ). Sad sam stavio na skidanje Tristanu, trebalo bi da je dobro.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Smeštam Antebellum ovde jer nije horor. Ali vau, jeste ekstreman, ali s obzirom na stanje stvari u Americi, možda ipak potreban. Eksploatacija, sure, no ne može se reći da ovakvih ekstremista nema u današnjoj Americi.
Mislim da postoji strašna razlika u kvalitetu glume i scenarija između danas i onda, današnjica je težak kič sa preglumljavanjem aktera, dok je "reenactment" daleko zaokruženiji i uspešniji deo filma. Svakako pamfletski što reče NGboo, ali ga nisam mrzela u toku gledanja, možda samo površnost i lošu glumu na trenutke.
Mislim da postoji strašna razlika u kvalitetu glume i scenarija između danas i onda, današnjica je težak kič sa preglumljavanjem aktera, dok je "reenactment" daleko zaokruženiji i uspešniji deo filma. Svakako pamfletski što reče NGboo, ali ga nisam mrzela u toku gledanja, možda samo površnost i lošu glumu na trenutke.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Tristana ( 1970 ) je još jedan bunjuelovski film. Ovoga puta devojka čija je majka umrla primorana je da se preseli kod nekog starog čike. Kod Bunjuela nema jasnog enda niti poruke filma. Stvar je u toku priče, a ne u kraju.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Nakon klasika koje sam gledao u poslednje vreme došao je trenutak za jedan guilty pleasure. Erotski triler iz najbolje ere tog podžnanra B kategorije - devedesetih:
https://www.imdb.com/title/tt0106454/?f ... Uws2Sbk5i8
https://www.imdb.com/title/tt0106454/?f ... Uws2Sbk5i8
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Playback (1996)
https://www.imdb.com/title/tt0114142/
još jedan guilty pleasure. Ovoga puta borba za prevlast u korporaciji i dve veoma sexy glumice. Nastavljamo u ovom stilu i noćas!
https://www.imdb.com/title/tt0114142/
još jedan guilty pleasure. Ovoga puta borba za prevlast u korporaciji i dve veoma sexy glumice. Nastavljamo u ovom stilu i noćas!
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Sjajna plejboj produkcija
I ne-horore prave, zar ne?
Da, jedne godine sam celo leto proveo gledajući softcore i erotske trilere i pisao o tome na sagiti. Eh, mladosti...
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Ja sam volio serijal soft erotike o nevidljivom covjeku u svemiru...bio je na nekim njemackim kanalima
I ne-horore prave, zar ne?
Da prekinem ovu soft kor idilu jednim feminističkim The Glorias
Snimljen po autobiografskoj knjizi Glorije Stajmen, feminističke legende. Ono što mi se nije dopalo je isprekidana naracija i haotičan tajmlajn, skakanje s jedne na drugu životnu etapu u maltene istoj sceni, stil režije kao i pomalo blesava animacija/dramatizacija na par mesta. Ipak, vreme je neočekivano brzo proletelo, film daje uvid u različite faze Glorijinog (uglavnom) profesionalnog života i aktivizma. Kao i odnosa sa roditeljima i prijateljima.
Naslov upućuje na 4 životna razdoblja junakinje filma i njene vrlo česte razgovore sa mlađom ili starijom sobom (glume je 4 glumice, od kojih su dve Alisija Vikander i Džulijen Mur), u zavisnosti od epohe koju film pokriva.
Meni je priča o građanskom i feminističkom pokretu i uvođenje raznih koloritnih ličnosti i aktivistkinja koje su radile uz Gloriju bila informativna i zanimljiva, budući da nisam mnogo čitala na tu temu, mada je film zaista žestoka dramatizacija, više nego biografski film urađen u faktualnom, dokumentarističkom stilu.
Ima tu ponešto što se može zameriti van rediteljskog postupka i na planu sadržaja, tipa tendencioznost, no ovo je ipak životna priča ikone 2. talasa feminizma i tu nema velikih tajni po pitanju tona, opredeljenja i ideološke obojenosti.
Da li se ovih 4-stotinak kukavaca koji su filmu dali zbirnu ocenu 3.3/10 zaista toliko šokiralo tematikom filma ili ga nisu ni pogledali, već su ocene knee-jerk reakcija, (kladim se ovo 2. ipak je feminizam danas jednako pogrdna reč kao što je bila i 60tih prošlog veka - konstantno nazadujemo kao vrsta) manje je važno. 6.5/10
Snimljen po autobiografskoj knjizi Glorije Stajmen, feminističke legende. Ono što mi se nije dopalo je isprekidana naracija i haotičan tajmlajn, skakanje s jedne na drugu životnu etapu u maltene istoj sceni, stil režije kao i pomalo blesava animacija/dramatizacija na par mesta. Ipak, vreme je neočekivano brzo proletelo, film daje uvid u različite faze Glorijinog (uglavnom) profesionalnog života i aktivizma. Kao i odnosa sa roditeljima i prijateljima.
Naslov upućuje na 4 životna razdoblja junakinje filma i njene vrlo česte razgovore sa mlađom ili starijom sobom (glume je 4 glumice, od kojih su dve Alisija Vikander i Džulijen Mur), u zavisnosti od epohe koju film pokriva.
Meni je priča o građanskom i feminističkom pokretu i uvođenje raznih koloritnih ličnosti i aktivistkinja koje su radile uz Gloriju bila informativna i zanimljiva, budući da nisam mnogo čitala na tu temu, mada je film zaista žestoka dramatizacija, više nego biografski film urađen u faktualnom, dokumentarističkom stilu.
Ima tu ponešto što se može zameriti van rediteljskog postupka i na planu sadržaja, tipa tendencioznost, no ovo je ipak životna priča ikone 2. talasa feminizma i tu nema velikih tajni po pitanju tona, opredeljenja i ideološke obojenosti.
Da li se ovih 4-stotinak kukavaca koji su filmu dali zbirnu ocenu 3.3/10 zaista toliko šokiralo tematikom filma ili ga nisu ni pogledali, već su ocene knee-jerk reakcija, (kladim se ovo 2. ipak je feminizam danas jednako pogrdna reč kao što je bila i 60tih prošlog veka - konstantno nazadujemo kao vrsta) manje je važno. 6.5/10
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Tematika je najmanje bitna, u vrednosnom smislu - bitno je kako - a opet svi hrlimo ka fikciji, ili od nje, na osnovu teme. Možda razlog za ovakvu ocenu i jeste nešto od gorepomenutih stvari, ali jedan je verovatno i ovo:
Nisam gledao film, pa se ovo ne odnosi na konkretni slučaj, ali potaklo me da kažem sledeće.
Moje iskustvo je da generalna publika mrzi ono prvo (iz citata) isto koliko i bilo koje ideološke poruke koje joj se bacaju u lice. I u vezi toga mogu da se složim... u većini slučajeva. Postoje dostojni izuzeci, ali ko mulja redosled događaja samo da bi zamaskirao očeglednu nejakost priče ispričane linearno zaslužuje većinu tih kritika. Postoje umetnički postupci, poput harmonije ili kontrasta, koji mogu da opravdaju takvu hronologiju, ali ljudi ih retko (pametno) koriste, nažalost.
I ne-horore prave, zar ne?
To je prvih sat vremena, kasnije film dobija stabiln(ij)u formu.
Razlozi su čisto ideološki, jer je kazna preoštra.
Razlozi su čisto ideološki, jer je kazna preoštra.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Prvih par stotina ocena su vrlo često idiotske, i još češće su standardna devijacija. Nekad su preterano pozitivne, nekad su preterano negativne. Ne bih se uzbuđivao zbog toga. Neke persone ili, možda, algoritmi i botovi, daju ocene i pre gledanja, što se vidi jer ih daju pre datuma izlaska.
I ne-horore prave, zar ne?
The Intern De Niro u svojoj kasnoj, grampi fazi, neka vrsta odgovora na Đavo Nosi Pradu, s tim sto je En Hatavej sada glavna, a Robert njen pomoćnik. Slatko je ovo, bez obzira na opšti deniroexpolitation u ovim poznim godinama, gde je De Niro grumpy cat a ostali se prilagođavaju. Ipak, ovde je izvučeno nešto njegove dobre volje i humanosti; kao da nije potpuno mrzeo ulogu u kojoj se našao.
The Glass House Leelee Sobieski je jedno vreme bila nova Helen Hant a onda je nestala. U ovom trileru, međutim, imamo veće zvezde: prelepu Dajan Lejn i uvek ambivalentnog do potpuno devijantnog Stelana Skarsgarda. Iako su njegovi sinovi dokazali da znaju glumu, po mom mišljenju nijedan nije dostigao nivo slavnog oca. Dvoje glumaca su ovde i dalje u prajmu (posebno Stelan, jer muškarci, nažalost, duže traju) i uživanje ih je gledati čak i kad odrađuju gažu. Sasvim okej triler, ali dosta površan.
The Glass House Leelee Sobieski je jedno vreme bila nova Helen Hant a onda je nestala. U ovom trileru, međutim, imamo veće zvezde: prelepu Dajan Lejn i uvek ambivalentnog do potpuno devijantnog Stelana Skarsgarda. Iako su njegovi sinovi dokazali da znaju glumu, po mom mišljenju nijedan nije dostigao nivo slavnog oca. Dvoje glumaca su ovde i dalje u prajmu (posebno Stelan, jer muškarci, nažalost, duže traju) i uživanje ih je gledati čak i kad odrađuju gažu. Sasvim okej triler, ali dosta površan.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Gdje kucu nadje ima mu 20 godina
Zacudo se sjecam obrisa radnje
Zacudo se sjecam obrisa radnje