I ne-horore prave, zar ne?
Moderator: Al'Eksandar
I ne-horore prave, zar ne?
The Irishman.
Obicno filmove koji traju 3.5 sata razvucem na par dana ali ovaj sam degustirao. Tema obradjena x puta, ne bas na nivou nekih klasika iz istog zanra, ali sa ovakvom glumackom ekipom je bilo uzivanje ispratiti film.
7.5/10
Obicno filmove koji traju 3.5 sata razvucem na par dana ali ovaj sam degustirao. Tema obradjena x puta, ne bas na nivou nekih klasika iz istog zanra, ali sa ovakvom glumackom ekipom je bilo uzivanje ispratiti film.
7.5/10
I ne-horore prave, zar ne?
Jesam komentarisao, zbrljao nesto ali ostalo u sijenci dobre dikusije izmedju Pizza i Aleksandra.
Nije me nesto impresionirao, osim tog zavrsetka koji je bio jak.
Nije me nesto impresionirao, osim tog zavrsetka koji je bio jak.
I ne-horore prave, zar ne?
I live in the weak and the wounded, Doc
- Al'Eksandar
- Posts: 532
- Joined: Sat Sep 09, 2017 4:36 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Evo konacno nastavka diskusije. Izvinjavam se sto tek sad odgovaram. Dakle,
Nije da ja imam selektivnu percepciju, nego se ti fokusiras na neke nebitne detalje. Pre svega, ja ove likove dozivljavam kao neke "slice of life" likove, kroz koje Tarantino ne izrazava ideologiju filma u tom pogledu, dakle, likovi bez dubljeg znacenja u tom pogledu, koji su se, eto, tu zadesili, u kuci pored Seron Tejt. To bi inace moglo da bude cudno, ali ima smisla u kontekstu ovog filma. Za potrebe njegovog znacenja, bitno je da su junaci filmski radnici (koji vole svoj posao), bitno je da su pozitivci i bitno je da na kraju menjaju istoriju.
Da kraj znaci da je trijumfovao Holivud, a ne film kao takav, onda bi ovo bio sustinski glup film. Slazemo se da u samim razmisljanjima likova nije posebno iskazana ljubav prema bilo kojoj vrsti filma, ali upravo zbog toga, kako se tu onda slavi Holivud koji proizvodi te filmove? Onda bi se slavio prvenstveno taj nacin zivota i ta sredina, ali ja i dalje mislim da ovaj film ima "dublje" znacenje od toga, koje proizilazi iz postupka reditelja, koji je ovde najbitniji "lik".
Seron Tejt dozivljavam kao simbol cistote filma (ne ovog, nego generalno... obrazlazem kasnije u postu). Ona u tom trenutku nije bila diva, ali to ne znaci da to ne bi postala. Na kraju filma, njoj je u ovom fiktivnom svetu to omoguceno. Kako to nije izraz ljubavi prema filmu, i to neka cisto Tarantinova "izjava", nevezana za to sta inace prosecan lik Dalton misli? Pa da je Tarantino hteo da velica Holivud, zar Dalton ne bi bio neki mnogo impresivniji lik preko kog bi Tarantino propagirao te holivudske vrednosti (i pritom zanemario mracnu istinu o Dzonu Vejnu?)
Brus Lija nije premlatio neki plavusan, nego Cliff fuckin Booth Da citiram sa Vikipedije: "Cliff Booth, Dalton's stunt double and best friend, is a World War II veteran, Green Beret and "one of deadliest guys alive." U jednom filmu o filmu, koji se desava u okruzenju gde nastaju filmovi, kako ces bolje da pokazes da ti je lik jedan od najsmrtonosnijih ljudi na svetu, nego sto ce on da izmlati najveceg filmskog tabadziju tog vremena (nevezano za njegovo politicko opredeljenje)? Meni je to izraz ljubavi prema filmu (konkretno ovom, a posredno i prema filmu kao vrsti umetnosti), kad ti snimis film sa likom koji je toliko jak da je jaci od najjaceg, od jedne ikone tabazdijskih filmova. A to jeste uradjeno u komicnom stilu, ali navodno je Brusli stvarno imao takve ispade, cesto...
Sto se tice scene u bioskopu, daleko od toga da je Seron nezainteresovana za reakcije publike. Pogledaj ponovo i videces i sam (prva deonica je na oko 1:10, druga na oko 1:14; naterao si me da skinem film da proverim ovo ). Ona se vise puta osvrce i ocigledno je da joj je bitno sta publika misli. Ocigledno je da joj je drago sto, u delovima filma koje ona voli i na koje je ponosna, publika isto tako reaguje. Pritom, ona je nepoznata i dobija iskrene reakcije publike, sto stvar cini mnogo boljom. Citiracu sada svima nam omiljenog Ghoula:
"...zato što se tu vidi obilje emocija i stanja, od narcisoidnosti (gledam sebe na platnu!), preko nesigurnosti (da li sam dovoljno dobra?), do samozaborava i prepuštanja emociji sa platna, i plus onoj izvan platna, iz publike, koja (pozitivno) reaguje na ono / onu sa platna, i kad se ŠT ispred platna opusti i počne da se smeje zajedno sa filmom i zajedno sa publikom – kad i ona postaje JEDNO sa tom publikom, kad više nije ni zvezda ni zvezdica nego samo još jedan participant u toj Magiji..."
"...srce & duša, a nju ovde oličava Margo Robi, koja igra Šaron Tejt (ako ćemo bukvalno), odnosno igra Dobru Vilu Holivuda, otelotvorenje svih onih čistih, neokaljanih ideala o Fabrici Snova koje imamo i želimo da imamo (uprkos svim raskalašno-perverznim & drogirano-nimfomanskim pedo-geng-beng pošastima Holivud-Vavilona koje nam sreću kvare). Margo Robi ima isto ono što i B. Pit – prirodno zračenje iznutra, i njen glavni posao u ovom filmu jeste upravo to: da zrači. Što i čini, izdašno. I bez napora. Prirodno, lepo, čisto. Margo Robi je, dakle, mnogo više od Jedne Osobe koja je istorijski stvarno postojala i igrala u nekim filmovima i tek obećavala da postane velika Zvezda (pre nego što su Mensonovi drogirani i mozgoisprani hipi-šiti-skotovi i degeni to presekli, noževima) – ona ima da otelotvori Magiju Filma u koju želimo i volimo da verujemo makar tokom tih mračnih časova kad se izdvojimo iz tzv. stvarnog sveta i uđemo u svet Filmske Magije."
Nije ona simbol filma u smislu vrhunskih umetnickih dometa filma, jer to bi bilo bezveze. Ona predstavlja cistotu koju ce Mensonovi prljavi hipici da oskrnave. Ta "nevinost" predstavljena je prvenstveno scenom u bioskopu i scenom na zurci. Kad Tarantino na kraju izmeni istoriju, on ocuvava tu nevinost, stiti je, sto je direktan izraz ljubavi prema filmu. Da bi to bila ljubav prvenstveno prema Holivudu, moralo bi da u njenom liku bude neceg sto nije univerzalno, nego je svojstveno Holivudu '69. Isto tako i sa drugim likovima, Dalton je obican filmski radnik koji bi mogao da postoji i u filmu koji je smesten u sadasnjost, bez nekih sustinskih promena u liku. Ne bi bio naizgled propali glumac vesterna, nego superherojskih filmova, But bi mlatio Iko Uvaisa, a ne Brus Lija, ali bi poruka filma bila ista. Zato ja uporno ponavljam da je Holivud '69. samo kulisa...
---
U drugim vestima, pogledao sam i ja Irishmana. Moram priznati da je maestro malo razocarao ovog puta. Moram da pogledam jos jednom pre detaljnijih utisaka (vec sam poceo ponovo ), ali za sada se otprilike slazem sa Sectorom, svakako vise nego dobar film za ljubitelje...
Ne priznajem nista! Eventualno da sam mogao da ukljucim i to u post, pa da jos ubedljivije dokazem svoju teorijuPizzobatto wrote: ↑Aleksandre, aha, prizno si da je ono što nedostaje u tvom postu bitno!
Nije da ja imam selektivnu percepciju, nego se ti fokusiras na neke nebitne detalje. Pre svega, ja ove likove dozivljavam kao neke "slice of life" likove, kroz koje Tarantino ne izrazava ideologiju filma u tom pogledu, dakle, likovi bez dubljeg znacenja u tom pogledu, koji su se, eto, tu zadesili, u kuci pored Seron Tejt. To bi inace moglo da bude cudno, ali ima smisla u kontekstu ovog filma. Za potrebe njegovog znacenja, bitno je da su junaci filmski radnici (koji vole svoj posao), bitno je da su pozitivci i bitno je da na kraju menjaju istoriju.
Da kraj znaci da je trijumfovao Holivud, a ne film kao takav, onda bi ovo bio sustinski glup film. Slazemo se da u samim razmisljanjima likova nije posebno iskazana ljubav prema bilo kojoj vrsti filma, ali upravo zbog toga, kako se tu onda slavi Holivud koji proizvodi te filmove? Onda bi se slavio prvenstveno taj nacin zivota i ta sredina, ali ja i dalje mislim da ovaj film ima "dublje" znacenje od toga, koje proizilazi iz postupka reditelja, koji je ovde najbitniji "lik".
Da, plus sto ovde ne radi apdejt nekog zanra, nego je prikazan proces snimanja, "anegdote" sa snimanja, komunalno iskustvo u bioskopu (o tome cu uskoro), tako da je ta ljubav iskazana jos direktnije i snaznije. Igrom slucaja dominiraju vesterni, ali kroz to usmerenje ka B-filmu, posredno je obuhvacena ljubav prema filmu generalno.
Seron Tejt dozivljavam kao simbol cistote filma (ne ovog, nego generalno... obrazlazem kasnije u postu). Ona u tom trenutku nije bila diva, ali to ne znaci da to ne bi postala. Na kraju filma, njoj je u ovom fiktivnom svetu to omoguceno. Kako to nije izraz ljubavi prema filmu, i to neka cisto Tarantinova "izjava", nevezana za to sta inace prosecan lik Dalton misli? Pa da je Tarantino hteo da velica Holivud, zar Dalton ne bi bio neki mnogo impresivniji lik preko kog bi Tarantino propagirao te holivudske vrednosti (i pritom zanemario mracnu istinu o Dzonu Vejnu?)
Brus Lija nije premlatio neki plavusan, nego Cliff fuckin Booth Da citiram sa Vikipedije: "Cliff Booth, Dalton's stunt double and best friend, is a World War II veteran, Green Beret and "one of deadliest guys alive." U jednom filmu o filmu, koji se desava u okruzenju gde nastaju filmovi, kako ces bolje da pokazes da ti je lik jedan od najsmrtonosnijih ljudi na svetu, nego sto ce on da izmlati najveceg filmskog tabadziju tog vremena (nevezano za njegovo politicko opredeljenje)? Meni je to izraz ljubavi prema filmu (konkretno ovom, a posredno i prema filmu kao vrsti umetnosti), kad ti snimis film sa likom koji je toliko jak da je jaci od najjaceg, od jedne ikone tabazdijskih filmova. A to jeste uradjeno u komicnom stilu, ali navodno je Brusli stvarno imao takve ispade, cesto...
Sto se tice scene u bioskopu, daleko od toga da je Seron nezainteresovana za reakcije publike. Pogledaj ponovo i videces i sam (prva deonica je na oko 1:10, druga na oko 1:14; naterao si me da skinem film da proverim ovo ). Ona se vise puta osvrce i ocigledno je da joj je bitno sta publika misli. Ocigledno je da joj je drago sto, u delovima filma koje ona voli i na koje je ponosna, publika isto tako reaguje. Pritom, ona je nepoznata i dobija iskrene reakcije publike, sto stvar cini mnogo boljom. Citiracu sada svima nam omiljenog Ghoula:
"...zato što se tu vidi obilje emocija i stanja, od narcisoidnosti (gledam sebe na platnu!), preko nesigurnosti (da li sam dovoljno dobra?), do samozaborava i prepuštanja emociji sa platna, i plus onoj izvan platna, iz publike, koja (pozitivno) reaguje na ono / onu sa platna, i kad se ŠT ispred platna opusti i počne da se smeje zajedno sa filmom i zajedno sa publikom – kad i ona postaje JEDNO sa tom publikom, kad više nije ni zvezda ni zvezdica nego samo još jedan participant u toj Magiji..."
"...srce & duša, a nju ovde oličava Margo Robi, koja igra Šaron Tejt (ako ćemo bukvalno), odnosno igra Dobru Vilu Holivuda, otelotvorenje svih onih čistih, neokaljanih ideala o Fabrici Snova koje imamo i želimo da imamo (uprkos svim raskalašno-perverznim & drogirano-nimfomanskim pedo-geng-beng pošastima Holivud-Vavilona koje nam sreću kvare). Margo Robi ima isto ono što i B. Pit – prirodno zračenje iznutra, i njen glavni posao u ovom filmu jeste upravo to: da zrači. Što i čini, izdašno. I bez napora. Prirodno, lepo, čisto. Margo Robi je, dakle, mnogo više od Jedne Osobe koja je istorijski stvarno postojala i igrala u nekim filmovima i tek obećavala da postane velika Zvezda (pre nego što su Mensonovi drogirani i mozgoisprani hipi-šiti-skotovi i degeni to presekli, noževima) – ona ima da otelotvori Magiju Filma u koju želimo i volimo da verujemo makar tokom tih mračnih časova kad se izdvojimo iz tzv. stvarnog sveta i uđemo u svet Filmske Magije."
Nije ona simbol filma u smislu vrhunskih umetnickih dometa filma, jer to bi bilo bezveze. Ona predstavlja cistotu koju ce Mensonovi prljavi hipici da oskrnave. Ta "nevinost" predstavljena je prvenstveno scenom u bioskopu i scenom na zurci. Kad Tarantino na kraju izmeni istoriju, on ocuvava tu nevinost, stiti je, sto je direktan izraz ljubavi prema filmu. Da bi to bila ljubav prvenstveno prema Holivudu, moralo bi da u njenom liku bude neceg sto nije univerzalno, nego je svojstveno Holivudu '69. Isto tako i sa drugim likovima, Dalton je obican filmski radnik koji bi mogao da postoji i u filmu koji je smesten u sadasnjost, bez nekih sustinskih promena u liku. Ne bi bio naizgled propali glumac vesterna, nego superherojskih filmova, But bi mlatio Iko Uvaisa, a ne Brus Lija, ali bi poruka filma bila ista. Zato ja uporno ponavljam da je Holivud '69. samo kulisa...
---
U drugim vestima, pogledao sam i ja Irishmana. Moram priznati da je maestro malo razocarao ovog puta. Moram da pogledam jos jednom pre detaljnijih utisaka (vec sam poceo ponovo ), ali za sada se otprilike slazem sa Sectorom, svakako vise nego dobar film za ljubitelje...
Re: I ne-horore prave, zar ne?
Nije toliki problem što je on Brusa premlatio, pogotovo ako je eto on bio neki baja, nisam to znao priznajem, nego što je Brus prikazan kao neki jadni kompleksaš. Nastavite.
Cold silence has ... a tendency to
atrophy any ... sense of compassion
...between supposed lovers
...between supposed brothers
atrophy any ... sense of compassion
...between supposed lovers
...between supposed brothers
- Al'Eksandar
- Posts: 532
- Joined: Sat Sep 09, 2017 4:36 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Ja to razumem, isto bih se ja osecao da tako neko krene na Brus Vilisa ili na Arnija. Samo sto ne mislim da to znaci da se ovde, u globalu, ne radi o ljubavi prema filmu... Evo sta je Tarantino izjavio na tu temu:
“Bruce Lee was kind of an arrogant guy,” Tarantino told press about depicting the actor in such a cocky manner. “The way he was talking, I didn’t just make a lot of that up. I heard him say things like that to that effect. If people are saying, ‘Well he never said he could beat up Mohammad Ali,’ well yeah he did. Alright? Not only did he say that but his wife, Linda Lee, said that in her first biography I ever read. She absolutely said that.”
“Could Cliff beat up Bruce Lee? Brad would not be able to beat up Bruce Lee, but Cliff maybe could,” Tarantino said. “If you ask me the question, ‘Who would win in a fight: Bruce Lee or Dracula?’ It’s the same question. It’s a fictional character. If I say Cliff can beat Bruce Lee up, he’s a fictional character so he could beat Bruce Lee up. The reality of the situation is this: Cliff is a Green Beret. He has killed many men in WWII in hand to hand combat. What Bruce Lee is talking about in the whole thing is that he admires warriors. He admires combat, and boxing is a closer approximation of combat as a sport. Cliff is not part of the sport that is like combat, he is a warrior. He is a combat person.”
Tarantino summed up the fight by adding, “If Cliff were fighting Bruce Lee in a martial arts tournament in Madison Square Garden, Bruce would kill him. But if Cliff and Bruce were fighting in the jungles of the Philippines in a hand-to-hand combat fight Cliff would kill him.”
“Bruce Lee was kind of an arrogant guy,” Tarantino told press about depicting the actor in such a cocky manner. “The way he was talking, I didn’t just make a lot of that up. I heard him say things like that to that effect. If people are saying, ‘Well he never said he could beat up Mohammad Ali,’ well yeah he did. Alright? Not only did he say that but his wife, Linda Lee, said that in her first biography I ever read. She absolutely said that.”
“Could Cliff beat up Bruce Lee? Brad would not be able to beat up Bruce Lee, but Cliff maybe could,” Tarantino said. “If you ask me the question, ‘Who would win in a fight: Bruce Lee or Dracula?’ It’s the same question. It’s a fictional character. If I say Cliff can beat Bruce Lee up, he’s a fictional character so he could beat Bruce Lee up. The reality of the situation is this: Cliff is a Green Beret. He has killed many men in WWII in hand to hand combat. What Bruce Lee is talking about in the whole thing is that he admires warriors. He admires combat, and boxing is a closer approximation of combat as a sport. Cliff is not part of the sport that is like combat, he is a warrior. He is a combat person.”
Tarantino summed up the fight by adding, “If Cliff were fighting Bruce Lee in a martial arts tournament in Madison Square Garden, Bruce would kill him. But if Cliff and Bruce were fighting in the jungles of the Philippines in a hand-to-hand combat fight Cliff would kill him.”
-
- Posts: 3486
- Joined: Sat Sep 09, 2017 12:47 pm
I ne-horore prave, zar ne?
I dođosmo do Green Beret Džon Vejna, super, znači ipak jeste propaganda.
Sad nemam vremena, mada kad bih krenuo da odgovaram samo bih prekopirao imdb komentar pravog ratnog veterana, koji je Vejnovom filmu dao keca. To što je Pitov lik beretka je zapravo dokaz u moju korist.
A to što Gul opisuje u bioskopu nema komunalni karakter. To malo osvrtanje ka publici je nebitno, gdje je velika mrsna pravoslavna svadba u bioskopu?
Konačno, što ja tu imam ekstenzivnije komentarisati, mislim ako prihvatim tvoja načela za ovaj film mogu prihvatiti i ljubav Anastasije Ražnatović prema muzici i Veljkovu ljubav prema sportu i humanitarizmu.
Ti prosto ne sumnjaš u ono što vidiš pre očima. Tu je onda kritika nemoguća.
Sad nemam vremena, mada kad bih krenuo da odgovaram samo bih prekopirao imdb komentar pravog ratnog veterana, koji je Vejnovom filmu dao keca. To što je Pitov lik beretka je zapravo dokaz u moju korist.
A to što Gul opisuje u bioskopu nema komunalni karakter. To malo osvrtanje ka publici je nebitno, gdje je velika mrsna pravoslavna svadba u bioskopu?
Konačno, što ja tu imam ekstenzivnije komentarisati, mislim ako prihvatim tvoja načela za ovaj film mogu prihvatiti i ljubav Anastasije Ražnatović prema muzici i Veljkovu ljubav prema sportu i humanitarizmu.
Ti prosto ne sumnjaš u ono što vidiš pre očima. Tu je onda kritika nemoguća.
- Al'Eksandar
- Posts: 532
- Joined: Sat Sep 09, 2017 4:36 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Pa, nije da ne sumnjam, ni ja nisam u to 100% siguran, samo me tvoji argumenti nisu ubedili, zato argumentujem moju stranu price. Svakako postoji mogucnost da gresim i da cu mozda da promenim misljenje kad sledeci put budem gledao film. U medjuvremenu, za mene ovo ostaje mnogo lep film o ljubavi prema filmu, koji sam gledao na povratku sa letovanja, na najboljem ekranu koji sam do sada video, jednog lepog avgustovskog popodneva...
-
- Posts: 3486
- Joined: Sat Sep 09, 2017 12:47 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Opraštam ti samo ako si gledo s curom tamne kose.
- Al'Eksandar
- Posts: 532
- Joined: Sat Sep 09, 2017 4:36 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Nazalost, bio je sausage fest. Ali film je bio dobar
I ne-horore prave, zar ne?
Meni je scena kad izbije Bruslija jedan od highlighta filma
-
- Posts: 3486
- Joined: Sat Sep 09, 2017 12:47 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Yesterday
Ok ideja, moglo i bolje, dobri glumci, dobri Bitlsi, SF Lenon je bio simpa
Ok ideja, moglo i bolje, dobri glumci, dobri Bitlsi, SF Lenon je bio simpa
I ne-horore prave, zar ne?
Niko ne javlja za novog Almodovara, Dolor y Gloria. Moraću ja
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Zan (Killing) - Šinja Cukamoto koji nam je pre 20 godina podario kultni kiberpank horor Tetsuo definitivno nije u najboljoj formi, mada u Zan-u solidnih scena krvoliptanja i neke sirove poezije zbog kojih mi nije žao što sam ga odgledao. (6+/10)
I ne-horore prave, zar ne?
Mada je Pain and Glory trebalo da bude autobiografsko podvlačenje crte i sumiranje lika i dela reditelja (u tumačenju odličnog Banderaša), sve nekako deluje izduvano, bledo i već viđeno - isti motivi majke, religije, homoseksualnosti, ovog puta začinjeni i heroinskom zavisnošću. Možda ne vidim ono što vide kritičari, ali Dolor y Gloria definitivno nije obavezno štivo iz opusa slavnog reditelja.
I live in the weak and the wounded, Doc
-
- Posts: 3486
- Joined: Sat Sep 09, 2017 12:47 pm
I ne-horore prave, zar ne?
Zombi Child nije horor, bar ga jedna i po scena tu ne svrstava. Lijepo je podsjetio na prvi talas zombi filmova, koji su zapravo bili zombifikovani radnici, ali je generalno skrenulo u neku dramu s mističkim krajem.
Bar je podvukao šta je problem s Walking Dead i današnjim zombijima, a to je da ne kontaju šta su zombiji bili u prošlosti, eksploatisani robovi na Haitiju ili bezumni potrošači u šoping molu. Imali su neku svrhu u čitavoj priči.
Sem toga Zombi Child se može zaobići.
Bar je podvukao šta je problem s Walking Dead i današnjim zombijima, a to je da ne kontaju šta su zombiji bili u prošlosti, eksploatisani robovi na Haitiju ili bezumni potrošači u šoping molu. Imali su neku svrhu u čitavoj priči.
Sem toga Zombi Child se može zaobići.