I ne-horore prave, zar ne?
Moderator: Al'Eksandar
- Al'Eksandar
- Posts: 532
- Joined: Sat Sep 09, 2017 4:36 pm
I ne-horore prave, zar ne?
What Lies Beneath (2000). Vrlo dobar triler/ ghost story Roberta Zemekisa. Najveći deo filma se dešava u istoj kući, gde junakinja (Mišel Fajfer) počinje da uočava znake onostranog prisustva (ili joj se to samo priviđa usled njenog krkhog psihološkog stanja?). Prisutne su reference na Hičkokova dela, pogotovo Rear Window i Psycho. Zemekis je vrhunski pripovedač, sa vrhunskom vizuelnom kulturom, i u ovom filmu može da se uživa i samo na tom nivou čak i ako zanemarimo njegove ostale kvalitete.
Prvu polovinu filma odlikuje spor ritam, sa dugim kadrovima, dok se kasnije tempo ubrzava. Neke sekvence su slasno nabijene istinskim saspensom, dok jump-scare štrecalice, ukupno uzev, deluju polovično i pomalo mehanički osmišljeno. Vidim da film svrstavaju u horor, mada nisam siguran da li je Zemekis baš ciljao horor ugođaj. Drugu bitnu ulogu ima Harison Ford, glumi muža glavne junakinje, i naravno na visini je zadatka. Mišel Fajfer je ovde adorable.
Ovaj film nije naišao na dobar prijem kod kritičara kad se pojavio. Jedan od razloga je sigurno taj što trejler otkriva jednu ključnu informaciju, čime je obesmišljen najveći deo filma. Srećom, ja sam ovo saznao tek nakon gledanja, tj. nisam gledao trejler. Takođe mu se zamera to što se oslanja na natprirodne elemente priče, što sam Hičkok nikad ne bi uradio. Ali, meni nije jasno zašto jedan hičkokovski triler mora da ima sve odlike Hičkokovog filma da bi bio dobar.
Moja glavna primedba odnosi se na neke nelogičnosti u priči, ali generalno misterija je više nego prihvatljivo interesantna.
Prvu polovinu filma odlikuje spor ritam, sa dugim kadrovima, dok se kasnije tempo ubrzava. Neke sekvence su slasno nabijene istinskim saspensom, dok jump-scare štrecalice, ukupno uzev, deluju polovično i pomalo mehanički osmišljeno. Vidim da film svrstavaju u horor, mada nisam siguran da li je Zemekis baš ciljao horor ugođaj. Drugu bitnu ulogu ima Harison Ford, glumi muža glavne junakinje, i naravno na visini je zadatka. Mišel Fajfer je ovde adorable.
Ovaj film nije naišao na dobar prijem kod kritičara kad se pojavio. Jedan od razloga je sigurno taj što trejler otkriva jednu ključnu informaciju, čime je obesmišljen najveći deo filma. Srećom, ja sam ovo saznao tek nakon gledanja, tj. nisam gledao trejler. Takođe mu se zamera to što se oslanja na natprirodne elemente priče, što sam Hičkok nikad ne bi uradio. Ali, meni nije jasno zašto jedan hičkokovski triler mora da ima sve odlike Hičkokovog filma da bi bio dobar.
Moja glavna primedba odnosi se na neke nelogičnosti u priči, ali generalno misterija je više nego prihvatljivo interesantna.
I ne-horore prave, zar ne?
Ne verujem da je hteo da napravi horor film, ali se poigravao sa hororom.Al'Eksandar wrote: ↑Vidim da film svrstavaju u horor, mada nisam siguran da li je Zemekis baš ciljao horor ugođaj.
Kasnije se otkriva da je u pitanju čist triler, kao što si i obrazložio, ne bih ga ja na silu gurala u horor
Nešto kao M. Night Sh kasnije, verujem da mu upravo tu 'prevaru' koju je često koristio horor fanovi ne mogu oprostiti.
Još jedan dobar prikaz.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Tabu - Murnau čije ime sasvim sigurno odzvanja u ušima ljubitelja horora, pruža sasvim drugačiji ugođaj svojim poslednjim filmom - romantičnu, donekle šekspirovsku dramu koja je zahvaljujući svojoj egzotičnoj jednostavnosti pitka i bezvremena.
I ne-horore prave, zar ne?
Zima 2020
Ukratko neka ruska verzija Kraftidioten-a, tako sam ga ja bar dozivio, u skromnijoj varijanti. Ko ne pogleda nece previse propustiti a ko se pak odluci da mu da sansu nece nesto zaliti za sat i kusur solidne zabave.
6.5+/10
Ukratko neka ruska verzija Kraftidioten-a, tako sam ga ja bar dozivio, u skromnijoj varijanti. Ko ne pogleda nece previse propustiti a ko se pak odluci da mu da sansu nece nesto zaliti za sat i kusur solidne zabave.
6.5+/10
I ne-horore prave, zar ne?
Kako me je udavio The Night Clerk (2019) ubiću se...
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Inheritance počinje i dobrim delom izgleda kao epizoda neke serije. Ne znam šta je to sa filmovima, ali su skorašnje produkcije jako skromne i to se vidi iz svakog kadra ovog, pa i ostalih filmova koji su izašli u poslednje vreme.
Drugo, kasting, za glavnu žensku ulogu javnog tužioca izabrana je glumica koja ne izgleda starije od 25 (zapravo je 30togodišnjakinja u filmu i u životu), pa to baš deluje jako neuverljivo.
Jedna relativno jeftina, nedokuvana misterija koja obećava strašne tajne i velike zločine, zapravo vrlo površno obrađena gde ni iskusni Sajmon Peg sa (dobrim) američkim naglaskom ne popravlja previše opšti utisak. Tvist dolazi nekako prekasno - i nema odgovarajuću težinu. Nisam se dosađivala, ali ovo je ukupno dosta skroman uradak.
Drugo, kasting, za glavnu žensku ulogu javnog tužioca izabrana je glumica koja ne izgleda starije od 25 (zapravo je 30togodišnjakinja u filmu i u životu), pa to baš deluje jako neuverljivo.
Jedna relativno jeftina, nedokuvana misterija koja obećava strašne tajne i velike zločine, zapravo vrlo površno obrađena gde ni iskusni Sajmon Peg sa (dobrim) američkim naglaskom ne popravlja previše opšti utisak. Tvist dolazi nekako prekasno - i nema odgovarajuću težinu. Nisam se dosađivala, ali ovo je ukupno dosta skroman uradak.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Survive the Night (2020) E, moj Bruse Vilise...kakvo smeće.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
Iako sam očekivao 50-ominutni film, Blood Machines je na torrentima dostupan u formi mini-serije koja predstavlja duhovni nastavak spota Turbo Killer za francuskog synthwave umetnika Carpentera Bruta, a u 3 epizode u trajanju od 15-20 minuta donosi preslatke bombone za oko u izobilju, stavljajući stil iznad sadržaja ili bolje reći, pretvarajući stil u sadržaj. Budući da sam sve vreme s vilicom do poda zurio u hipnotišuće-psihodelične slike, nemam blagog pojma šta se sve tačno izdešavalo, ali recimo da "priča" počiva na borbi između muškog šovinizma i ženskog šamanizma oličenog u obnaženoj lepotici čije genitalije prekriva izvrnuti svetleći krst (a koja je zapravo otelotvorenje odmetnute veštačke inteligencije). U vizuelnu raskoš koja po paleti boja podseća na Gordonov From Beyond ubrizgana je injekcija visokooktanskog muzičkog goriva, stvarajući osećaj da se sve vreme vozite svemirskom letelicom po neonsko-nadrealističkom univerzumu...
I ne-horore prave, zar ne?
Dream House (2011) još jedan mejnstrim mućak nakrcan velikim imenima.
D. Krejg, Rejčel Vajs, Naomi Vots i Elijas Koteas (u mini-roli) igraju u trilera u kome se poznati tvist uvodi nespretno i na sred filma, da bi glavni junak proveo ostatak uloge pokušavajući da otkrije istinu o sebi i događaju koji ga je obeležio.
Ima tu par korektnih rešenja, međutim film je generalno vrlo slab pokušaj upada u ešalon boljih i pametnijih ostvarenja slične vrste.
D. Krejg, Rejčel Vajs, Naomi Vots i Elijas Koteas (u mini-roli) igraju u
► Show Spoiler
Ima tu par korektnih rešenja, međutim film je generalno vrlo slab pokušaj upada u ešalon boljih i pametnijih ostvarenja slične vrste.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
The Ninth (u originalu, Девятая) - okultni viktorijanski gotik triler na ruski (ili preciznije, sanktpeterburški) način koji svoju predvidivost, derivativnost i klišetiziranost donekle uspeva da ublaži visokostilizovanim vizualima, probijanjem četvrtog zida i uplivima stripovskih sekvenci. (6+/10)
I ne-horore prave, zar ne?
The Big Combo (1955)
https://www.imdb.com/title/tt0047878/
Пристојан филм ноар о борби доброг полицајца против мафијашког боса, али ништа више од тога.
https://www.imdb.com/title/tt0047878/
Пристојан филм ноар о борби доброг полицајца против мафијашког боса, али ништа више од тога.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
The Lincoln Lawyer Šmekerska ekipa, MM standardno dobar, ali kvalitet misterije sa sve već viđenim tvistom dosta slab.
Kapiram da su kreatori računali na to da će sa jakim glumcima i solidnom produkcijom pokriti nedostatke fabule radnje.
Kapiram da su kreatori računali na to da će sa jakim glumcima i solidnom produkcijom pokriti nedostatke fabule radnje.
I live in the weak and the wounded, Doc
I ne-horore prave, zar ne?
The Day the Earth Stood Still (1951)
https://www.imdb.com/title/tt0043456/?ref_=tt_sims_tt
Jedan od najboljih SF filmova pedesetih. Vanzemaljac dolazi s bitnom porukom za Zemljane.
https://www.imdb.com/title/tt0043456/?ref_=tt_sims_tt
Jedan od najboljih SF filmova pedesetih. Vanzemaljac dolazi s bitnom porukom za Zemljane.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Jedan od prvih divixa 2003 sto sam nabavio i to prije nego sam imao novi komp koji ih moze pokretati
Poalo mi neki slovenac dzabe tomaz otorepec
Poalo mi neki slovenac dzabe tomaz otorepec
I ne-horore prave, zar ne?
Сказка странствий / The Story of the Voyages - mračna, bizarna i ne baš tipična ruska fantazija sa nekoliko briljantnih set-pisova. Na trenutke me je podsetila na Žulavskog i Gilijama, pa ako ste ljubitelji dotičnih reditelja, možda vam se i svidi (da ne spominjem "arđentovsko" osvetljenje u pojedinim scenama). Dostupna je i na YouTube-u sa engleskim titlovima.
https://www.youtube.com/watch?v=S-yKQ5Q-_rs
https://www.youtube.com/watch?v=S-yKQ5Q-_rs
I ne-horore prave, zar ne?
Forbidden Planet (1956)
https://www.imdb.com/title/tt0049223/
Jedan od najboljih SF filmova ikad. Tačka.
https://www.imdb.com/title/tt0049223/
Jedan od najboljih SF filmova ikad. Tačka.
There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free will, neither path nor achievement. This is the final truth.
Sri Ramana
Sri Ramana
I ne-horore prave, zar ne?
Gledao sam sinoć Anthropoid iz 2016., o atentatu na Reichspotektora Češke i Moravske Reinharda Heidricha. Film je istovremeno istorijski dosta tačan (last stand u crkvi svetih Ćirila i Metodija je vjerovatno pretjeran) i istovremeno vrlo efikasan, tako da je za preporuku, posebno poslednja trećina, koje se ni Saving Private Ryan ne bi postidio.
Bonus za nas iz Srbije je da je atentatore krio vladika Gorazd u praškoj sabornoj pravoslavnoj crkvi svetih Ćirila i Metodija. Gorazda je za vladiku rukopoložio patrijarh SPC Dimitrije u crkvi Svetog Arhanđela Mihajla u Beogradu 1921. Nakon ubistva atentatora, vladika Gorazd je nacistima napisao pismo u kojima je samostalno preuzeo odgovornost za pomaganje oko atentata i tražio da se prestane sa masovnim hapšenjima i strijeljanjima Čeha. Nacisti su ga nedugo zatim strijeljali. Gorazd Praški je proglašen svecem SPC 1964. godine.
Bonus za nas iz Srbije je da je atentatore krio vladika Gorazd u praškoj sabornoj pravoslavnoj crkvi svetih Ćirila i Metodija. Gorazda je za vladiku rukopoložio patrijarh SPC Dimitrije u crkvi Svetog Arhanđela Mihajla u Beogradu 1921. Nakon ubistva atentatora, vladika Gorazd je nacistima napisao pismo u kojima je samostalno preuzeo odgovornost za pomaganje oko atentata i tražio da se prestane sa masovnim hapšenjima i strijeljanjima Čeha. Nacisti su ga nedugo zatim strijeljali. Gorazd Praški je proglašen svecem SPC 1964. godine.