Post
by ridiculus » Mon Nov 23, 2020 6:34 pm
Manda gledam ko i sve drugo od Diznija - nikako! Teram čisti inat, da vidim koliko dugo mogu bez njihovih proizvoda, pa ko duže izdrži. Znam, vrlo zrelo, ali odluka je pala!
Poslednje dve epizode Britannije koje sam pogledao (šesta i sedma iz druge sezone) su bile ne samo dobre, već PREDOBRE.
Kakav to halucinogeni i magični sastojak ima ova serija pa je tako privlačna, iako se na prvi pogled može činiti drugačije? (Ali istina je da mi je bila privlačna od početka, bez zastoja i padova. Jedino nisam bio siguran da mogu da je nazovem dobrom.) Nekoliko puta sam čuo poređenje sa Igrom prestola, ali osim nekih osnovnih žanrovskih odrednica, sličnosti su površne. Jedino što ima jednak nivo emotivne i fizičke surovosti, ali ima i mnogo više humora. Nema Martinovog pažljivog planiranja i vođenja narativa poput vrlo preciznog satnog mehanizma (... koji je poludeo na kraju, doduše); nema opsesije realizmom; nema tolikog bogatstva likova i lokacija; shodno tome, nema ni toliku produkcijsku raskoš - ali gde naći raskoš među polucivilizovanim Keltima i asketskim rimskim legionarima? Međutim, ima slika i scena koje se dugo pamte: u jednoj od pomenute dve epizode, Ania od Regnija u jeku bitke izgleda kao da je sišla sa Frezetine slike, u borbenoj opremi i sa ratnim bojama i ekstazom na licu.
Britannia je svoje uzore našla na drugim mestima. Fear and Loathing in Old Britain Las Vegas, Excalibur, možda malo Valhalla Rising, i samo malecko Montija Pajtona i Svetog Grala.
I glumci su prva liga. Kakav bre omršaveli Christian Bale i Michael Fassbender - Mackenzie Crook u normalnoj formi je strašnija pojava za ljudsko oko od obojice zajedno! I ume to da iskoristi! Čak i ova mala Eleanor Worthington-Cox mi se sviđa više od sve Starkove dece iz Igre prestola.
Zašto onda toliko niska ocena na IMDB-u (6.7)? Zato što se ljudi olako priključuju trendu "hajde da imamo mišljenje iako nemamo pojma", udruženo sa suviše malim brojem glasova. Što će reći, verujem da kritike na račun rasne raznovrsnosti i feminizma - a to je valjda reč koja u ovom slučaju označava fantazije o ženskoj moći - imaju veze s tim. Glupost. I ja sam osetljiv na "pseudo-diversity" koji se nameće na silu, kada "američki" pogled na svet postane obaveza, ali ovde nema toga. Ima crnaca u rimskoj legiji, ali samo tamo, i ne znam da li je bilo istorijski sasvim tačno, ali je svejedno sasvim razumljivo. Ovo ionako nije serija koja se bavi konkretnom istorijom, već je samo koristi kao pozornicu i u najširim crtama. Prefekt Vitus, ogromni vojnik afričkog porekla, je impozantan i kao pojava i kao lik.
Poslednja scena koju sam odgledao, razgovor Mrtvog čoveka i rimskog generala koji je više od toga, je u meni probudio želju da ustanem i poklonim se odjavnoj špici. The Witcher, koji ima ocenu 8.2, nikada to nije uspeo. Možda zato što sve ukupno ima dvoje ili troje dobrih glumaca.
Uspeo sam da napišem ovoliko a da ne pomenem ime tvorca serije. Pwykka, zmija iz podzemnog sveta! Ne, naravno, već Jez Butterworth, pisac iz pozorišnog sveta! I to jedan od najboljih, kako kažu.
Last edited by
ridiculus on Mon Nov 23, 2020 7:04 pm, edited 5 times in total.